Cares Assistance

Cares Assistance is als master broker een onafhankelijke en vooral innoverende speler binnen de verzekeringssector. Ze lanceren vernieuwende verzekeringsproducten met de volle focus op bijstand. Want op de moeilijkste momenten in je leven - denk maar aan een overlijden - is het net die bijstand waar je nood aan hebt. Voor de ontwikkeling van die vernieuwende verzekeringsproducten doen ze een beroep op partners. Voor de distributie ervan werken ze uitsluitend samen met onafhankelijke verzekeringsmakelaars.   

De voorbije jaren is Cares Assistance haast geruisloos de markt in geslopen. Een communicatiestrategie was er niet, een huisstijl evenmin. Werk aan de winkel voor Bullet Point!

Strategie   

Een doordachte communicatiestrategie uitstippelen is een kolfje naar onze hand. Het belangrijkste accent dat we aanbrachten, is de doelgroepbenadering. Waar er voorheen in het wilde weg werd gecommuniceerd, maakten wij een duidelijke opsplitsing tussen communicatie gericht naar de eindklant enerzijds (B2C) en naar de makelaar anderzijds (B2B).   

Per doelgroep bepaalden we de juiste kanalen, boodschap en manier waarop we zouden communiceren.

Logo   

Het oude logo van Cares Assistance had niet bepaald een moderne uitstraling. Wij lieten hen de keuze: een restyling (evolutie) van het oude logo of een volledig nieuw woord- en beeldmerk (revolutie). Ons voorstel viel zodanig in de smaak dat ze meteen voor het laatste kozen.   

Wat vind jij ervan?


Beeldtaal   

Een snelle blik op de beeldtaal in de sector was voldoende om vast te stellen dat er ruimte voor verbetering was. Bijna elke aanbieder van uitvaart- en overlijdensverzekeringen speelt gezins- of rouwbeelden uit in hun visuele communicatie. Cares Assistance was helaas in hetzelfde bedje ziek.   

Wij gingen op zoek naar een manier om visueel op te vallen in de massa. We ontwikkelden een concept waarbij we suggereren dat bepaalde mensen er niet meer zijn door hun hoofd door een waas te vervangen. Een reeks aangrijpende beelden, zeker in combinatie met de pakkende copy.   

Hoe komen ze bij jou binnen?


Huisstijldocumenten   

Offerte, toestemming voor domiciliëring, wijziging van kapitaal of begunstigden,… wie met verzekeringen bezig is, heeft een waslijst aan vaste documenten in de virtuele schuif liggen. Wij pasten ze aan conform de nieuwe huisstijl en maakten ze clickable. Visueel aantrekkelijk, makkelijk in gebruik.   

Ook naamkaartjes, briefhoofd, enveloppes,… goten we in de nieuwe huisstijl. Voor de makelaars voorzagen we dan weer de nodige tools om hun verkoop te stimuleren: affiches, folders en folderhouders, mappen,…



Website   

Wat goed is, proberen we graag te behouden. De website van Cares Assistance viel echter niet onder die categorie. Er was geen coherente stijl, de vindbaarheid was niet je dat en er zat geen duidelijke strategie achter de opbouw en structuur. Daarom was het logischer (en goedkoper) om een volledig nieuwe webstek te ontwikkelen.   

We gingen aan de slag om een knappe website te creëren, gebaseerd op 3 principes:

  • Vindbaarheid, dankzij een logische structuur en SEO-vriendelijke content. 
  • Herkenbaarheid, door de stijl volledig te laten aansluiten op de andere kanalen. 
  • Lead generation, door een mix van slimme CTA’s op de juiste plaats. 

Het achterliggende CMS werd dan weer zodanig opgebouwd dat Cares Assistance toekomstige concepten en producten naadloos kan introduceren in de nieuwe website.

Bekijk zeker eens het eindresultaat.


E-mailing   

Communiceren doe je nooit zomaar. Wanneer je een kanaal kiest, moet je altijd even stilstaan of dat wel past bij de doelgroep die je wil bereiken en bij de boodschap die je wil brengen.   

E-mailings beschouwen we als een perfecte manier voor Cares Assistance om makelaars te bereiken. We maakten de huidige relaties weer warm door een knappe (her)lanceringsaankondiging en schreven een lijst van prospecten aan met een wat aangepaste boodschap.

Sociale media   

Cares Assistance had wel al een Facebook- en LinkedIn-pagina, maar bij gebrek aan strategie, structuur en planning bleef het daar windstil. De nieuwe huisstijl en communicatiestrategie bliezen de socialemediakanalen echter nieuw leven in. Dat, en ons deskundig advies natuurlijk.    

Met gerichte ads brachten we Cares Assistance onder de aandacht bij de eindklant, trokken we websitebezoekers aan en zorgden we voor leads.


TESTIMONIAL MARNIC VANDENBROUCKE

DIRECTOR CARES ASSISTANCE

"Jullie zijn duidelijk zeer gemotiveerd en sterk in jullie vak. Dat maakt ons gerust dat we de goede partner     hebben gekozen."

"

Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Contacteer ons.
Contacteer ons