Culligan

Culligan heeft de ambitie om huizen, kantoren, restaurants en bedrijven wereldwijd van beter water te voorzien. Dankzij een uitgebreid assortiment waterkoelers, drinkwatersystemen en waterverzachters is Culligan dé referentie op het vlak van waterbehandeling.   

Of wij hen konden helpen met enkele communicatieprojecten? Dat staat als een paal boven water!

HUISSTIJL

De website van Culligan kreeg recent een grondige make-over, maar ook andere communicatievormen – vooral print – konden wel een serieuze update gebruiken. Onze eerste opdracht was om een professioneel briefhoofd te ontwerpen.   

 

Bullet Point kreeg ook de taak om de automatisering van de offertes en contracten van Culligan te helpen begeleiden. Dat betekent: de bestaande documenten analyseren en ze zowel visueel als tekstueel aantrekkelijker maken. Helemaal ons ding dus.   


Het resultaat?

  • Beter overzicht voor de klant
  • Duidelijkere product- en prijsinfo
  • Meer cross-selling

OVERNAMESTRATEGIE

Om zijn ambitie kracht bij te zetten, nam Culligan in januari 2021 het Limburgse Kalimba over. Een overname zorgt vanzelfsprekend voor wat ongerustheid bij de overgenomen klanten. Tenzij je goed communiceert natuurlijk.   

Bullet Point ontwierp een persoonlijke brief voor de klanten van Kalimba, waarin de overname aangekondigd en gekaderd werd. Alle bezorgdheden werden proactief weggenomen door te benadrukken dat er niets veranderde. Integendeel: de overname heeft alleen maar voordelen.


Naast het persoonlijk schrijven zorgden we ook voor een e-mailing, een nieuwsbericht op de website, een Facebook-post, een sticker om aan te brengen op facturen en een persbericht. We ontwikkelden ook een uitdoofstrategie voor de bestaande website en Facebook-pagina van Kalimba. 

(spoiler alert: de overname verliep vlekkeloos)

PRODUCTCOMMUNICATIE

Water-cooler talk bestaat écht: het is dé plaats waar informele gesprekken op kantoor plaatsvinden. Sinds de coronacrisis houdt dit wel wat risico in: wat als iemand besmet raakt bij de waterkoeler?   

Dat wil je als bedrijf natuurlijk te allen prijze vermijden. Culligan speelde op die bezorgheid in met de Virus Killer: een ontsmettende spray voor elk apparaat of toestel.   

Om de Virus Killer onder de aandacht te brengen, schakelde Culligan Bullet Point in. Wij ontwikkelden een flyer die de vaste Culligan-waterleverancier proactief aan zijn klanten kan afgeven. Slimme cross-selling dus.