Fidomatic

Fidomatic is gespecialiseerd in het ontwerpen en vervaardigen van mechanische constructies en precisieonderdelen, alsook in de realisatie van machinebouw op maat. Ze zetten zich in voor de optimalisatie van bedrijfseigen processen (bv. automatisaties) van klanten uit tal van sectoren. Met hun passie voor mechanica maken ze het verschil voor hun klanten, elke dag opnieuw.

Voor Fidomatic is een website vooral een tool om uit te pakken met hun mogelijkheden en om hun diversiteit aan realisaties weer te geven. En die website, die verdiende wel een inhoudelijke en visuele upgrade. Aan de slag!

WEBSITE

Bezint eer ge begint: je zal dit spreekwoord nog regelmatig terugvinden in het verslag van onze realisaties, maar dat komt omdat we er zoveel belang aan hechten. Een goede voorbereiding is namelijk echt noodzakelijk als je aan een nieuwe website (of aan een restyling ervan) begint.

Na een grondig, diepgaand gesprek met de klant kwamen we te weten welke diensten meer nadruk moesten krijgen op de website en wat van secundair belang was. Tegelijk leerden we heel wat bij over de machines, de processen en het vakjargon dat wordt gebruikt. Bijvoorbeeld, dat je bij 'frezen' niet aan aardbeien moet denken, maar aan een manier om metaal te bewerken.

Die informatie was een goudmijn om een zoekwoordanalyse mee te doen, om vervolgens een SEO-vriendelijke structuur te bepalen. Ons nieuwe, moderne webdesign sloot er vervolgens naadloos op aan.

Bekijk zeker eens het knappe eindresultaat.

Fidomatic website


BEELDTAAL

De juiste beeldtaal is erg belangrijk binnen bedrijfscommunicatie. Door een bepaalde stijl te hanteren en de juiste details in beeld te brengen, kan je jouw boodschap duidelijk overbrengen bij de juiste doelgroep.

Wij organiseerden een fotoshoot in het atelier van Fidomatic om het nodige materiaal te verzamelen, voor alle dragers: online én print.

BEURSSTAND

Beurzen zijn voor Fidomatic de ideale gelegenheid om contacten te leggen en hun eindeloze mogelijkheden in de verf te zetten. Wij zorgden ervoor dat hun diensten duidelijk werden door enkele panelen te ontwerpen.

Fidomatic beursstand


BROCHURES

Per dienst ontwikkelden we een brochure. De cover voorzagen we van een aantrekkelijke slagzin, terwijl de binnenkant meer in detail ingaat op de machines, mogelijkheden en specificaties. De backcover is dan weer gelijk voor alle brochures en bevat de contactgegevens van Fidomatic. 

Met dit knap staaltje drukwerk is het nog maar eens bewezen: print is not dead!