Fundamend, een project van Neanex, is een digitaal portaal dat de manier waarop grote bouwprojecten worden gerealiseerd, revolutionair zal veranderen. Door grote hoeveelheden data te verzamelen, verrijken en de overdracht te faciliteren, worden bouwprojecten veel efficiënter, veiliger en budgetvriendelijker gerealiseerd.
Bullet Point kreeg de opdracht om het portaal in de markt te zetten. Let's go!
Onze eerste opdracht was het bedenken van een originele, passende naam en bijhorende logo, die samen de essentie van het bedrijf weerspiegelen.
Het resultaat? Fundamend!
Het logo is de visualisatie van het kernprincipe van Fundamend: het combineren, verrijken en overdragen van data. Het verwijst evengoed naar de verdiepingen van een bouwproject en de diepe lagen van de software.
Als visueel concept kozen we voor freerunners. Net zoals Fundamend bewegen zij zich op een dynamische manier door hun omgeving en overwinnen ze obstakels. Snel, gecoördineerd en toch gestructureerd.
Zowel het portaal als freerunning werken op verschillende niveaus. Door een nieuw niveau aan te raken, worden er nieuwe inzichten en informatie verkregen.
Het concept is ook een uitstekende manier om mensen te introduceren in de beeldtaal, die in de bouwsector vaak te technisch is.
De naam, het logo en het concept vertaalden we in een creatieve website voor Fundamend. We bepaalden de structuur en zorgden voor visuele manieren om complexe communicatie eenvoudig te maken.
Bekijk zeker eens het resultaat!