Howden Maintenance Partners

Howden Maintenance Partners is gespecialiseerd in het onderhoud en de herstelling van roterende machines, transformatoren en turbomachinery. Het bedrijf heeft vestigingen in Zwijndrecht, Gent en Naninne en werkt voor tal van klanten in zowel binnen- als buitenland.

De communicatiestrategie van Howden Maintenance Partners was aan groot onderhoud toe. Wij trokken ons werkplunje aan, haalden ons beste gereedschap tevoorschijn en gingen aan de slag.


Communicatiestrategie

Wie goed willen communiceren, begint met een duidelijke structuur. In onze analyse stelden we vast dat de sales communicatie, interne communicatie en employer branding van Howden Maintenance Partners door elkaar liep. Zowel qua stijl en content als qua gebruikte kanalen.   

Wij maakten duidelijke keuzes en bepaalden voor elk van de drie pijlers de juiste invulling. Het doel?
Een heldere communicatie, in verschillende talen en naar verschillende doelgroepen.


Logo en baseline

Evolutie van het logo   

Het volledig restylen van een bedrijfslogo is vaak een ingrijpende beslissing. Het vergt namelijk wel wat tijd, geld en moeite om alle huisstijlelementen aan te passen. In het geval van Howden Maintenance Partners was het logischer om voor een evolutie van het logo te kiezen. Met enkele eenvoudige ingrepen maakten we het logo hedendaagser en duidelijker.   



Baseline   

Om het logo te ondersteunen, zochten we naar een goede baseline. Eentje die op een korte manier duidelijk maakt waar het bedrijf voor staat. We stelden verschillende opties voor die de corporate identity naar een hoger niveau zouden tillen. In samenspraak met de klant werd uiteindelijk gekozen voor ‘A Smart Fit’. Deze baseline combineert de verschillende werkwijzes van Howden Maintenance Partners, zijnde Smart Game (snel en efficiënt) en Fit for Purpose (gespecialiseerd maatwerk). A Smart Fit staat dus voor de juiste oplossing voor de juiste klant.


Interne communicatie


Brochure ‘Fit For The Future’   

Een strategische visie uitwerken is 1 ding. Als bedrijf moet je er echter ook voor zorgen dat je werknemers die visie begrijpen en uitdragen. Om dit te helpen realiseren, vatte Bullet Point de strategie van Howden Maintenance Partners samen in een korte brochure, die aan ieder personeelslid werd bezorgd.   

Staf & Quanda   

De kans dat je Staf en Quanda kent, is erg klein. Tenzij je natuurlijk werknemer van Howden Maintenance Partners bent. Staf (Safety Targets Always First) en Quanda (Quality Needs Daily Attention) zijn figuren die intern gebruikt worden om veiligheid en kwaliteit op de werkvloer onder de aandacht te brengen. Wij gaven de figuren een welverdiende update. Zo werden ze herkenbaarder en werden vooral de boodschappen die ze brachten veel duidelijker. We maakten ook komaf met het sporadisch gebruik van deze figuren in externe communicatie.




Employer branding

Zoals heel wat bedrijven ervaart ook Howden Maintenance Partners moeilijkheden om geschikte werknemers te vinden. Daarom adviseerde Bullet Point om werk te maken van een sterke employer branding. Daarvoor borduurden we verder op de baseline.   

Het kernidee is dat er bij Howden Maintenance Partners ook heel wat interne mobiliteit mogelijk is. Of je nu een verkoper, ervaren technieker, young potential of ingenieur bent: elke dag biedt nieuwe kansen. Wij vertaalden dit concept visueel door roterende blokken op elkaar te zetten. Het hoofd, de romp, de benen… van de werknemer kunnen roteren, waardoor je telkens nieuwe combinaties krijgt. Deze rotating display is perfect geschikt om op een beursstand te plaatsen of om afgeleiden te maken in video of in print.





Sales communicatie

Howden Maintenance Partners bestaat uit 3 business units: Rotating, Turbomachinery en Transformers. Elke business unit richt zich op een andere markt, onderscheidt zich met specifieke dienstverlening en vergt een andere organisatie. Daarom was het ook belangrijk om deze onderverdeling duidelijk te maken in de sales communicatie. In print ads, maar bijvoorbeeld ook in de Powerpoint-presentatie waamee Howden Maintenance Partners zich presenteert aan bestaande en potentiële klanten.


Contacteer ons