30 Procent Minder

De intercommunales MIROM Roeselare en Imog klopten bij Bulldots en Bullet Point aan met een ambitieus plan: de gemiddelde restafvalzak tegen 2022 met 30% verkleinen. Bulldots ging aan de slag en creëerde een webplatform met eenvoudige acties en events, waaraan inwoners van de participerende gemeentes kunnen deelnemen. Hoe meer acties je doet of hoe meer events je bijwoont, hoe meer punten je verzamelt, die je vervolgens kan inwisselen voor mooie prijzen. 

Bullet Point zette zijn expertise in om een unieke look & feel te creëren en om de campagne via de juiste kanalen op de beste manier te communiceren. Benieuwd naar onze aanpak?

LOGO

Alles draait om het verkleinen van de restafvalzak. Logisch dat dit ook duidelijk wordt vertaald in het logo. Zo toont het onderste vlak verhoudingsgewijs de 30% die we proberen uit te sparen.

We kozen ervoor om ‘dertig % minder’ voluit te schrijven, om zo te vermijden dat het als een korting gelezen wordt. Het beeldmerk van de restafvalzak komt ook voor in de andere iconen die werden ontwikkeld. Ook de boog wordt gebruikt als een stijlfiguur in de verschillende huisstijlelementen.