Belgian Chocolate Rocks
Klant: Chocobitz
Strategie
Huisstijl
Website
Copywriting
Sociale media
Logo
Food
Danny Cruyt en Hilde Verhaeghe van Bakkerij Danny & Hilde (Ledegem) hadden een missie: hun ambachtelijke rotsjes en breekplaten, bestaande uit chocolade gecombineerd met een knapperige mix van pindanoten, hazelnoten of amandelen, in de markt zetten. Voor de juiste positionering en branding klopten ze aan bij Bullet Point.
We werkten een overtuigende communicatiestrategie uit, die hun vertrouwen won en leidde tot de creatie van Chocobitz: Belgian Chocolate Rocks.
Een overtuigende strategie
Voordat we begonnen met het creatieve werk, analyseerden we de markt en de doelgroep. Bullet Point ontwikkelde een strategisch plan dat de kracht van de producten benadrukte: ambachtelijke chocolade, verrijkt met de heerlijke smaken van pindanoten, hazelnoten of amandelen.
Onze communicatiestrategie overtuigde Danny en Hilde ervan dat een samenwerking met Bullet Point de juiste keuze was om hun chocoladerotsjes en breekplaten op een unieke manier op de markt te brengen, voor zowel B2C als B2B.
Merkontwikkeling : van naam tot visuele identiteit
Eens de strategische lijnen waren uitgezet, gaven we het merk vorm:
Naam en baseline: We bedachten de naam Chocobitz – een speelse verwijzing naar de mix van knapperige noten en smeuïge chocolade. De baseline ‘Belgian Chocolate Rocks’ vat samen waar het merk voor staat: Belgische chocolade van topkwaliteit, ambachtelijk bereid met liefde voor smaak en detail.
Logo en huisstijl: Het logo en de huisstijl stralen een kwalitatief en tegelijk toegankelijk gevoel uit, passend bij de kwaliteit van de chocolade en de verfijnde combinatie met noten.