Rebranding van de bovenste keukenplank
Klant: De Keukenbouwer
Huisstijl
Logo
Al sinds het prille begin van Bullet Point doet De Keukenbouwer een beroep op onze expertise voor de bepaling van hun brand en de realisatie van hun communicatie. In 2023 werkten we een rebranding van de bovenste keukenplank uit. Benieuwd naar onze aanpak? Lees dan vooral verder.
Evolutie van logo en huisstijl
Doelstelling
Een terugblik op het oorspronkelijk logo van De Keukenbouwer volstaat om te zien wat voor weg we samen hebben afgelegd. In 2012 gingen we een eerste keer aan de slag en werden de fundamenten gelegd voor het huidige logo.
Met de recentste rebranding zorgden we voor een frissere, jongere uitstraling.
Kleurgebruik
De bestaande kleuren verdienden wat finetuning. De kleurencombinaties waren wat te hard en gedateerd. Het zeer donker groen (bijna zwart) vervingen we door een iets lichtere tint. Ook het turquoise maakten we frisser en lichter.
Hoewel we in dezelfde kleurenrange bleven, zorgden we voor een hedendaagser gevoel. We namen ook tal van andere kleuren op in de huisstijl, om meer variaties te kunnen maken en de speelsheid in de communicatie wat te kunnen opvoeren.
Typografie
Ook de typografie maakten we moderner. Het iconische Helvetica vervingen we door Rustica, een font met iets meer diepgang in de letters. Door de combinatie van bold en regular zorgden we voor meer contrast in het woordmerk.
Met de introductie van een lijn creëerden we een speels element om te gebruiken in video en in meer dynamische vormen van het logo.
Beeldtaal: meer eigenheid, meer menselijkheid
Wanneer je weinig eigen fotomateriaal hebt, ben je al snel genoodzaakt om stockbeelden in te zetten. Dat komt vaak geforceerd en stroef over. Om meer eigenheid en vooral menselijkheid in de beeldtaal te krijgen, organiseerden wij een fotoshoot.
Dankzij onze gedetailleerde voorbereiding en strakke opvolging konden we op een dag tijd een enorme hoeveelheid beelden verzamelen, waarmee De Keukenbouwer voor een hele tijd gebeiteld zit.
Voor wie zich afvraagt wat de voorbereiding van zo’n fotoshoot allemaal inhoudt:
- Samenbrengen van verschillende partners (fotograaf, videograaf, stylist, ...)
- Zoeken van een geschikte locatie
- Keuze van de keukens, accessoires, modellen, kledij, ...
- Opstellen van een callsheet
- Opstellen van een beeldenlijst
- ...
This ain't our first rodeo, gelukkig, dus daar weten wij wel raad mee.