Home Realisaties Sterrenwaardige eventcommunicatie

Sterrenwaardige eventcommunicatie

Sterrenwaardige eventcommunicatie
Logo Kempen Aan Tafel

Klant: Kempen Aan Tafel

Strategie

Huisstijl

Website

Copywriting

Sociale media

Logo

Print

Food

Wanneer topchefs de handen in elkaar slaan, mag je wel iets groots verwachten. Hun bedoeling? De Kempen op de kaart zetten als culinaire hotspot. Zo werd Kempen Aan Tafel geboren, een gastronomisch evenement dat voor de eerste keer plaatsvond op 30 april 2019. Aanwezigen konden in een uniek vijfgangenmenu de kookkunsten proeven van 4 lokale, gerenommeerde klassechefs op een unieke locatie: de serres van tomatenkwekerij Den Berk Délice.

Communicatiestrategie

Kempen Aan Tafel verwelkomde zowel bedrijven als particulieren. Daarom was er nood aan duidelijke communicatie naar beide doelgroepen toe. Bullet Point dacht strategisch mee en bepaalde eerst een duidelijke  communicatiestrategieDe volgende vragen stonden centraal: 

  • Hoe kunnen we beide doelgroepen bereiken?
  • Welke tools hebben we daarvoor nodig? 

Ontwikkeling campagnebeeld

Eens de strategie duidelijk was, haalden we alles uit de kast. We stelden een creatief concept voor met een passende look en feel. Het campagnebeeld werd vastgelegd en vervolgens werden verschillende communicatiedragers volledig uitgewerkt. Dat natuurlijk volgens de regels van de kunst binnen contentmarketing: telkens in dezelfde stijl met een krachtige boodschap.

Drukwerk

Bullet Point verzorgde heel wat drukwerk voor Kempen Aan Tafel, zowel in de aanloop naar het evenement als tijdens het gebeuren.

De bedoeling was om eerst het B2B-publiek aan te trekken. Aangezien het de eerste editie was van het evenement, ontwikkelde Bullet Point een sponsordossier gericht op bedrijven. Dankzij het sponsordossier kreeg het event de nodige push en werd er voldoende awareness rond gecreëerd.


Uiteraard werden er ook uitnodigingen verstuurd naar beide doelgroepen. Voor B2B ontwikkelden we gepersonaliseerde uitnodigingskaarten die per post werden verstuurd, vergezeld van specifiek ontworpen tickets, vouchers en parkeerkaart. De B2C-doelgroep kreeg de uitnodiging per mail toegestuurd.

Een topevenement organiseren zit 'm in de details. We ontwierpen dan ook een passende amusekaart, drankkaart 

en menu. Ook drankbonnen met scheurrandjes werden voorzien én aparte polsbandjes voor B2C en B2B. 

Succesvolle
eerste editie

4 klassechefs, de beste Kempische streekproducten, 400 enthousiaste gasten en een top-dj. Dat in combinatie met een gerichte communicatiestrategie over verschillende kanalen en dragers = een recept voor succes. Alle tickets waren binnen de eerste 24 uur de deur uit!

 Een impressie van Kempen Aan Tafel '19. 

Jouw eventcommunicatie aanpakken? 

We're in! Contacteer ons vrijblijvend. 

Deel dit project