Redenen waarom print alive and kicking is


Onlangs bracht Paper Reach, een nieuw meetinstrument van en voor onze publicitaire markt, de impact van reclamedrukwerk in kaart aan de hand van concrete cijfers. Iets waar wij als reclamebureau helemaal warm van worden vanbinnen, want in tegenstelling tot wat al langer beweerd wordt: print. is. niet. dood! Heb jij hier nog twijfels over? Of wil je weten wat printreclame voor jouw communicatiestrategie kan betekenen? Lees dan snel verder en ontdek waarin de kracht van print schuilt.


     1.    Betrouwbaarder

Dagelijks worden we overspoeld met digitale media en reclame: sociale media-advertenties, bannering, remarketing advertenties… noem maar op. Van zodra je online gaat, houdt het niet meer op. Een vluchtige(re) vorm van reclame waar consumenten soms even vluchtig doorheen swipen. Daarom is print, zoals bijvoorbeeld een direct mailing in de bus, niet alleen een aangename afwisseling voor velen. Het wordt door consumenten ook ervaren als meer betrouwbaar. Niet élke online ad die je ziet of e-mail die je ontvangt, is namelijk afkomstig van een betrouwbare bron. Het Paper Reach-onderzoek toont aan dat 59% van alle direct mailings positieve gevoelens opwekken bij de ontvanger.


     2.    Tastbaar en persoonlijk

Een fysiek boek en een e-reader of de digitale en papieren versie van de krant. Het is gewoon niet hetzelfde en dat geldt ook voor reclame. Printreclame is iets tastbaar, wat heel wat mensen verkiezen boven de digitale variant. We nemen even een fysieke cataloog als voorbeeld. De consument kan het vastnemen, rustig doorbladeren, even opzij leggen of zaken in aanduiden. Daarin schuilt een groot voordeel: print blijft langer hangen in het huishouden van je doelgroep. Catalogi worden als inspiratiebron bewaard, folders worden zorgvuldig doorgenomen en visitekaartjes worden in portefeuilles bewaard. Allemaal nog een extra herinnering aan jouw bedrijf. 



     3.    Oneindig veel creatieve mogelijkheden

Toegegeven, online media biedt veel creatieve vrijheid, maar print hoeft daarvoor zeker niet onder te doen. Je kan kiezen uit tal van kleuren, papiersoorten en afwerkingen, om nog maar te zwijgen over welke wonderen sterke vormgeving kan doen. Je kan echt een verschil maken en in het oog springen van je doelgroep. Maar goed ook, want mensen zijn erg visueel ingesteld en uiteindelijk wil je gezien worden, toch? Origineel drukwerk maakt meer indruk, blijft langer hangen bij de consument en geeft je communicatie dat tikkeltje meer cachet.



     4.    Bereik ook niet-digitale doelgroepen

Vandaag de dag gaan we ervan uit dat iedereen online te bereiken is, maar eigenlijk is dat niet zo. Niet élke doelgroep kan je gericht targeten via onlineadvertenties of misschien zitten de personen die jij wilt aanspreken niet eens vaak online. Met behulp van reclamedrukwerk kan je dus ook die groep consumenten bereiken, op een even gerichte en sterke manier.  



     5.    Bewezen effect

Welke vorm van advertentie je ook inzet, the main goal is om resultaten te boeken. Je wilt dat de consument een bepaalde actie uitvoert. Twijfel je eraan dat reclamedrukwerk daar wel voor geschikt is? We laten opnieuw cijfers op je los van Paper Reach: zo’n 48% leidt tot een concrete actie. Dat kan gaan van een aankoop, een winkelbezoek, een websitebezoek … Onderschat dus zeker niet het aantal leads die print je kunnen opleveren.



De beste aanpak?

De combinatie van digitaal en print. Door crossmediaal te communiceren, ontvangt de consument je boodschap via verschillende kanalen. Je bereikt een grotere groep mensen en zet je boodschap extra kracht bij. Het één sluit het ander dus zeker niet uit, ze gaan hand in hand.

Sta je te popelen om print als extra medium in te zetten? Bullet Point heeft alle skills in huis om jouw communicatie te boosten met sterk drukwerk. Sprekende copy, krachtige designs en de juiste achterliggende strategie. Neem contact met ons, we realiseren graag jouw reclamedrukwerk.  

Contacteer ons