Buitengewone lunchbar, buitengewone communicatie
Klant: Kadet
Huisstijl
Website
Copywriting
Logo
In lunchbar Kadet, een initiatief van vzw De Kade i.s.m. de gemeente Oostkamp, verwennen bijzondere mensen je elke middag met een buitengewone lunch. Zo nemen ze een actieve rol op binnen de samenleving.
Om de branding en lancering van Kadet in goede banen te leiden, deden ze een beroep op Bullet Point.
Logo en huisstijl
De naam ‘Kadet’ werd bedacht door de werkgroep van vzw De Kade. Het verwijst niet alleen naar een broodje, 'Kadet' wordt ook gebruikt als benaming van de mensen met een beperking die bij de lunchbar werken.
Het woordmerk werd door de Kadetten zelf getekend. Door zijn organische, imperfecte vorm, sluit het perfect aan bij het concept. Wij zorgden voor de finetuning en optimaliseerden het logo volgens de normen voor drukwerk.
De steunvlakken vloeien voort uit het puntje na het woord ‘Kadet’. De aardse kleuren gebruikten we verder in de kledij en komen ook terug in het interieur. Zo vormt het een mooi samenhangend geheel.
Baseline
Kadet is een buitengewone lunchbar, werd ons meteen duidelijk. Wij omarmden het woord, dat kan verwijzen naar de medewerkers, maar net zo goed naar het pand, de ingrediënten, de gerechten, … We verwerkten het in de baseline: buitengewoon lekker.
Teaser
Enkele maanden voor de officiële opening mocht Kadet zijn kunsten al eens testen tijdens de nieuwsjaarsreceptie van de gemeente Oostkamp. Het ideale moment om mensen warm te maken, vonden wij.
Daarom ontwierpen we een teasend kaartje dat bij de soep werd afgegeven. Via de QR-code kwamen geïnteresseerden op een landingspagina terecht en konden ze hun e-mailadres nalaten. Zo konden we hen bij de opening van de lunchbar een e-mail sturen.
Fotografie
Authenticiteit is een sleutelwoord in de lunchbar. Om dat ook in de beeldtaal te laten terugkomen, organiseerden we een fotoshoot.
Zowel de Kadetten zelf als de gerechten, het interieur en de algemene beleving brachten we in beeld.
De grote hoeveelheid foto’s die we verzamelden verzekerde ons van voldoende materiaal voor de website, Facebook- en Instagram-pagina.
Website
Naast de content die je verwacht op een website hielden we ook rekening met de doelgroep. Zo pasten we de lettergrootte aan, waardoor de titels makkelijk leesbaar zijn voor slechtzienden of voor blinden met een schermlezer. We zorgden er ook voor dat de menukaart auditief kan beluisterd worden.
Qua digitale toegankelijkheid is de website aangepast voor gebruikers met een autismespectrumstoornis of ADHD, doordat de informatie op een duidelijke en overzichtelijke manier wordt gepresenteerd, zonder afleiding of flitsende beelden.
Tot slot integreerden we ook de reservatiemodule van Resengo, wat boekingen heel makkelijk maakte.
Opdat het dagdagelijkse werk vlot zou verlopen, maakten we o.a. menukaarten en bestelboekjes.
Wil je ook buitengewone communicatie?
Tijd om eens te praten!