Home Realisaties De perfecte symbiose van strategie en branding

De perfecte symbiose van strategie en branding

De perfecte symbiose van strategie en branding
Logo Studio Symbio

Klant: Studio Symbio

Strategie

Huisstijl

Website

Copywriting

Logo

Charlotte Caron en Mathijs Covemaeker zijn de bezielers van een multidisciplinaire groepspraktijk in Ieper die inzet op het versterken van het welzijn en de vitaliteit van cliënten door het bevorderen van hun zelfbewustzijn en verantwoordelijkheidsgevoel. 

Wij kregen de opdracht om een communicatiestrategie en branding te ontwikkelen voor de praktijk, opdat zowel cliënten als professionals en doorverwijzers op de juiste manier zouden worden bereikt.

Communicatiestrategie

Een goede strategie is de basis om doelgericht te communiceren. Daarom begonnen we dit project met een uitgebreide concurrentieanalyse, het scherpstellen van de USP’s en een doelgroepbenadering, waarna we de juiste communicatiekanalen bepaalden.

Naam, baseline en logo

De essentie van de praktijk is een harmonieuze samenwerking tussen enerzijds de zorgverstrekkers onderling en anderzijds tussen de zorgverstrekkers en de cliënten. Met dit in gedachten kwamen we tot de naam en baseline:

Studio Symbio
want samen werkt 

 De ontwikkeling van het logo was de volgende stap. De verschillende kleuren in het beeldmerk symboliseren de samenwerking tussen de disciplines. Het is tegelijk een visualisering van het feit dat een bepaalde problematiek niet één bepaalde oorzaak heeft, maar een samenloop van omstandigheden is.  

 Het woordmerk staat bold en zonder hoofdletter, om een meer toegankelijke uitstraling te creëren.

Website

De website is een centraal punt voor de communicatie rond Studio Symbio. Allereerst bepaalden we een logische, gebruiksvriendelijke structuur om op verder te bouwen. 

Het aanbod splitsten we in verschillende onderdelen op, gebaseerd op de doelgroep of problematiek. 

  • Symbio voor loopbaan
  • Symbio voor kinderen
  • Symbio voor ouders
  • … 

Een grote uitdaging was om de individuele identiteit en sterktes van de zorgverleners te accentueren, en tegelijk als 1 praktijk naar buiten te komen. Wij bepaalden op welke strategische niveaus welke communicatie zou worden gevoerd.  

Andere belangrijke pagina’s op de website zijn de informatie over workshops, hoe je praktijkruimte kan huren en de blog

Op basis van de kleurbepaling, het logo en de beeldtaal zorgden we voor een aantrekkelijk, toegankelijk webdesign.

Wil je ook machtige branding of een knappe website?

Laat ons dan eens praten!

Deel dit project