Moving polymers forward
Klant: NCT
Huisstijl
Website
Copywriting
Logo
Video
NCT is een wereldwijde handelaar van polymeren. Ze hebben kantoren in Europa, het Midden-Oosten, Afrika, Azië en Amerika.
Bullet Point kreeg de opdracht om een nieuwe, hedendaagse corporate stijl te ontwikkelen, die als basis kon dienen voor de website en andere huisstijlelementen. Er moest ook meer structuur en duidelijkheid in de communicatie komen.
Logo, baseline en huisstijl
De oude branding van NCT beantwoordde niet meer aan de hedendaagse normen. Met het logo waren er wat problemen qua leesbaarheid, en bij gebrek aan een baseline kon je de activiteit van het bedrijf moeilijk afleiden.
Voor het nieuwe logo gingen we op zoek naar een symbiose van woord- en beeldmerk, om zo tot een duidelijk, aantrekkelijk logo te komen. Voor de kleurbepaling baseerden we ons op de bestaande kleuren, maar in een modernere variant.
Het nieuwe beeldmerk symboliseert zowel een polymer als een wereldbol. De kleine letter ‘t’ lijkt dan weer op een containerschip dat rond de wereldbol vaart (wereldwijde handel). Daarmee leggen we veel nadruk op connectie en verbinding.