Home Realisaties Moving polymers forward

Moving polymers forward

Moving polymers forward

Klant: NCT

Huisstijl

Website

Copywriting

Logo

Video

NCT is een wereldwijde handelaar van polymeren. Ze hebben kantoren in Europa, het Midden-Oosten, Afrika, Azië en Amerika.  

Bullet Point kreeg de opdracht om een nieuwe, hedendaagse corporate stijl te ontwikkelen, die als basis kon dienen voor de website en andere huisstijlelementen. Er moest ook meer structuur en duidelijkheid in de communicatie komen.

Logo, baseline en huisstijl

De oude branding van NCT beantwoordde niet meer aan de hedendaagse normen. Met het logo waren er wat problemen qua leesbaarheid, en bij gebrek aan een baseline kon je de activiteit van het bedrijf moeilijk afleiden. 

Voor het nieuwe logo gingen we op zoek naar een symbiose van woord- en beeldmerk, om zo tot een duidelijk, aantrekkelijk logo te komen. Voor de kleurbepaling baseerden we ons op de bestaande kleuren, maar in een modernere variant.

Het nieuwe beeldmerk symboliseert zowel een polymer als een wereldbol. De kleine letter ‘t’ lijkt dan weer op een containerschip dat rond de wereldbol vaart (wereldwijde handel). Daarmee leggen we veel nadruk op connectie en verbinding.

Door de toevoeging van een baseline versterken we de corporate identity. Voorwaarde was dat het woord ‘polymers’ erin aanwezig was, alsook een verwijzing naar een USP. Zo kwamen we tot 'moving polymers forward’ Dit benadrukt de verbindende rol die NCT speelt in de wereldwijde polymerhandel.

Communicatiedragers

De nieuwe huisstijl pasten we toe voor social templates en op het ontwerp van de beursstand.

Website

In de oude website viel vooral op dat er qua beeldtaal weinig eigenheid was. Er werd vooral vertrouwd op stockbeelden. Wij organiseerden een fotoshoot, waarmee we voldoende originele beelden creëerden om zowel de website als andere communicatiedragers te spijzen. 

De structuur van de website werd grondig herwerkt, zodat er meer nadruk kwam te liggen op de essentie: de unieke verbindende rol die NCT als expert wereldwijd opneemt. Er werd een specifieke jobpagina ontwikkeld met beelden van achter de schermen, om de employer branding naar een hoger niveau te tillen.

Lanceringsvideo

Met een korte, door ons ontwikkelde grafische video, kon NCT zijn rebranding communiceren aan zijn stakeholders. Bekijk hieronder het resultaat!

Ook aan rebranding toe?

Laat van je horen!

Deel dit project