Stof tot verwondering - Fabric in een nieuw jasje
Klant: Fabric
Website
E-commerce
Textielbedrijf Fabric uit Gent had jarenlang een website die vooral diende om offertes aan te vragen. Op zich geen slechte website, maar er zat wel wat stof op. Handig voor maatwerk, maar niet voldoende om mee te groeien met hun ambities. Ze wilden een volwaardige webshop die hun hoogkwalitatieve en duurzame producten en hun service online volledig tot hun recht liet komen.
Duurzaamheid en kwaliteit voorop
Fabric kiest bewust voor merken en producten die duurzaamheid hoog in het vaandel dragen. De kledij is van hoge kwaliteit, waardoor de prijs soms wat hoger ligt dan bij concurrenten, maar daar staat een langere levensduur en een perfecte afwerking tegenover. Waar voor je geld, dus. Dat moest de nieuwe website ook uitstralen.
Het is trouwens precies die combinatie van kwaliteit, duurzaamheid en service die maakt dat veel grote namen Fabric kiezen voor hun merchandise.
Bezint eer ge begint
Een project van dergelijke omvang vereist een doordachte en gestructureerde aanpak. In verschillende fases voerden we allerhande optimalisaties door. Waar dat nodig was, ging aan die optimalisaties een uitgebreide audit vooraf. We vroegen hen met andere woorden het hemd van het lijf en gingen met hun input aan de slag.
- We namen de volledige gebruikersflow onder de loep en brachten verbeteringen aan. Een vlot bestelproces helpt immers zowel de klant als Fabric vooruit.
- We verbeterden de gebruiksvriendelijkheid en de user interface. Wie op een website door de bomen het bos niet meer ziet, haakt af.
- We gaven de site een fris, modern ontwerp dat in lijn ligt met de waarden waar Fabric voor staat.
- We koppelden de webshop rechtstreeks aan de voorraad van sommige merken waar Fabric verdeler van is, waaronder bijvoorbeeld Stanley/Stella. Zo blijven de voorraden altijd actueel.
Bestellen op maat
Op de nieuwe site kan de klant nu zelf kiezen: enerzijds kan hij direct bestellen in de webshop, anderzijds is het nog steeds mogelijk om een offerte aan te vragen voor grotere of maatwerkopdrachten.
Tijdens het bestelproces kan de klant meteen aangeven of de merchandise van bedrukking moet worden voorzien en waar op het kledingstuk die precies moet komen. Bovendien kan de klant meteen een ontwerp uploaden, dat automatisch in een Google Drive-map terechtkomt op basis van het ordernummer. Zo kan het team van Fabric meteen aan de slag, zonder onnodig heen-en-weer-gemail.
Flexibel promoties instellen
De webshop biedt ook de mogelijkheid om kortingen en acties eenvoudig in te stellen, wat Fabric in de mogelijkheid stelt om vlot in te spelen op seizoensaanbiedingen of speciale gelegenheden.
Een webshop waar Fabric zijn broek niet aan scheurt
Het resultaat van al dat hard labeur? Een gebruiksvriendelijke, stijlvolle en performante webshop die niet alleen het bestelproces vereenvoudigt, maar ook de waarden van Fabric online zichtbaar maakt.
Kortom: een digitale stap vooruit, met oog voor mens, milieu en kwaliteit.
Onder de indruk?
Laten we samenwerken